1-بی دلیل روی برخی موارد پافشاری نکنید.
2-هرگز عصبانی نشوید، مدیریت در اطلاعات داشته باشید.
3-صبح زود کارتان را شروع کنید اما زودتر از ساعت ۹ صبح با کسی تماس نگیرید.
4-آیینه ای را روی میزتان قرار دهید تا در هنگام مکالمه به آن نگاه کنید و لبخند بزنید.
5-برای هر یک از مکالمات تلفنی خود از قبل برنامهریزی کنید و با سناریو صحبت کنید.
6-خانمها نباید از اصطلاحات مردانه و آقایان نباید از اصطلاحات زنانه استفاده کنند.
7-قبل از گرفتن شماره، خود را کاملاً آماده کنید.
8-پر انرژی باشید. مشتری باید در لحن صدای شما شادابی را حس کند.
9-نام مشتری را بپرسید و در جایی یادداشت کنید.
10-سعی کنید ایستاده صحبت کنید. این موضوع باعث ترشح آدرنالین بیشتر از مغز می شود و تسلط شما می رود.
11-نکات کلیدی جلوی چشمتان باشد.
12-شمرده صحبت کنید.
13-در زمان بازاریابی تلفنی، چای، روزنامه ممنوع است.
14-به اعتقادات مشتریان احترام بگذارید.
15-تلفن را درست نگه دارید تا صدای شما واضح باشد.
16-تصویر درستی از خود و موسسه و محصولی به مشتری ارائه دهید.
17-مؤدب باشید.
18-شکست و موفقیت را در بازاریابی تلفنی تحلیل نمایید. (نرخ تعداد موفقیت ها را در هر ماه با ماه های قبل مقایسه کنید و علت های احتمالی را بیابید)
19-در ابتدا صدایتان را ضبط و به آن گوش دهید، این باعث می شود تا عیوب کارتان را پیدا کنید و با تمرین و مهارت آنها را برطرف نمایید.
20-وسط حرف مشتری صحبت نکنید و از موضوع اصلی خارج نشوید.
21-اطلاعات خود را در مورد رقبا افزایش دهید.
22-تندنویسی کنید و نکات کلیدی را ثبت کنید
23-برنامهای برای افزایش تعداد تماسهای مفید داشته باشید.
24-در پایان مذاکره یک جمع بندی صحیح داشته باشید.
WWW.MOHIE.IR
لطفابرای اطلاعات کامل تر حتما پاورپوینت اصول مذاکره تلفنی را دانلود کنید و از کانال تلگرام دکترمحیی @MOHIEhosseinmkh استفاده کنید.