شاید شما نیز از فروش محصولاتتان راضی نیستید یا فکر میکنید جا دارد محصولتان بیشتر فروش برود.
یکی از چالشهای اساسی پیشروی کارآفرینان این است که چگونه فروش را بالا ببریم ؟
بالا بردن فروش محصول نیاز به اقداماتی فراتر از ارائه محصول به بازار دارد. باید تحقیق کنید و تعیین کنید که نیاز مشتری چیست؟
خودتان را به عنوان رهبر در صنعتتان معرفی کنید و به طور مکرر ارزش محصولتان را اثبات کنید. متخصصان صنعت دریافته اند که قبل، در حین و بعد از معرفی یک محصول جدید باید کارهایی را برای تحریک حس کنجکاوی مصرف کنندگان و جلب توجه آنها انجام داد. در ادامه به پنج کاری که باید انجام دهید اشاره شده است:
1-توجه به تحقیقات بازار
یک کارآفرین بایستی سعی کند هرچه سریعتر خواسته و نیاز مشتریانش را دریابد. اما چگونه؟ از طریق تحقیق، گروههای تست، بازخورد در شبکههای اجتماعی و نظرات ارائه شده روی وبسایت شرکت میتوانید به نیاز و خواسته مشتریان پی ببرید. اگر متوجه مورد خاصی شدید که بیشتر روی آن تاکید شده است، شاید به محصول جدیدی برای حل مشکل نیاز باشد.
2-محتوای درجه یک تولید کنید
اگر یک کارآفرین هستید و میخواهید یک کسبوکار را شروع کنید، کسبوکار شما باید محصولاتش را معرفی کند و با استفاده از محتوای اطلاعاتی و آموزشی نشان دهد که چگونه مسائل مشتریان را حل میکند.
WWW.MOHIE.IR
بازار هدفتان را تعیین کنید و بررسی کنید که آنها در کدام شبکههای اجتماعی یا دیگر مکانهای آنلاین فعال هستند. محتوای شما باید با هدف سرگرم کردن و اطلاعرسانی به مشتریانتان در مورد ارزش محصولتان تهیه شوند. یک ویدئو منتشر کنید که در مورد کسبوکارتان توضیح میدهد، ویدئوی جذابی که مشتریان بتوانند آن را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. یک اینفوگرافیک که به مشتریان موارد مربوطه را آموزش میدهد یا یک وبلاگ که بوسیله مدیرعامل نوشته میشود. با تولید محتوای باکیفیت به صورت منظم، حس اعتماد را در دیگران بوجود میآورید و در نتیجه فروش را افزایش میدهید.
3-دریافت نظرات مشتریان
در وبسایتتان صفحات محصول و جاهای دیگر بایستی نظرات مشتریان را ارائه کنید. مشتریان علاقمندند که برای کسب اعتماد بیشتر تاییدیه خریداران قبلی را ببینند. در یک تحقیق مشخص شد ۷۸ درصد از مشتریان آمریکایی بین سن ۱۸ تا ۶۴ سال که خرید آنلاین انجام دادهاند، قبل از خرید محصول نظرات دیگران را مطالعه کردهاند.
اگر تعداد زیادی نظر منفی راجع به محصول شما وجود داشته باشد مشتریان در خرید از رقبای شما تردید نمیکنند لذا کارمندان شما باید از مشتریانی که تجربه نامناسبی داشتهاند عذرخواهی کنند و سریع به هر بازخوردی پاسخ دهند. همچنین باید نظرات را ردیابی کنید و آنها را به منظور بهبود محصول تحلیل کنید.
4-به مشتریان جدید تخفیف دهید.
روش دیگر برای اینکه مشتریان محصولات شما را برای اولین بار تست کنند این است که به آنها تخفیف با نرخ ویژه پیشنهاد کنید. ممکن است برخی مشتریان تمایلی به تست یک محصول با قیمت کامل نداشته باشند. اگر قیمتی پایینتر از رقبا پیشنهاد شود ممکن است آنها ترغیب شوند محصول را تست کنند.
به محض اینکه مشتری محصول شما را دریافت میکند و به نظرش مفید میرسد احتمالا به سمت خرید دوباره محصول با قیمت اصلی روی میآورد. مطمئن شوید که پیشنهاد تخفیف شما واضح است و شفاف اعلام کردهاید که این تخفیف فقط برای بار اول خرید است زیرا مطمئنا تمایل ندارید که هنگامی که مشتریان تصمیم گرفتند دوباره از شما خرید کنند و متوجه شدند که قیمت فرق کرده است دلسرد شوند.
5-یک باشگاه مشتریان اختصاصی ایجاد کنید
به محض اینکه شخصی یک مشتری دائم شد میخواهید به او پاداش دهید و در او حس خوبی ایجاد کنید. یک باشگاه مشتریان اختصاصی برای این مشتریان وفادار ایجاد کنید که به آنها اجازه دسترسی به برخی امتیازات داده شود. قبل از اینکه اخبار شرکت به صورت عمومی منتشر شود آنها را در جریان بگذارید و به آنها اطلاعرسانی کنید بهگونهای که قسمتی از فرایند تکمیل محصولاتتان هستند. از آنها در مورد نظراتشان بپرسید و برای شرکت در تحقیقات آنها را تشویق کنید.
WWW.MOHIE.IR
خطوط هوایی ویرجین با هدایت کارآفرین افسانهای ریچارد برانسون به مشتریان وفادار خود یک سیستم لایهای پیشنهاد میکند بطوریکه آنها را بیشتر به سر شوق میآورد مانند تخفیفها و اولویت در سوار شدن. بولوکو که یک رستوران زنجیرهای است به مشتریانش بعد از هر ۵۰ دلار خرید حق انتخاب یک آیتم رایگان از منو را میدهد.
هنگامی که برای ایجاد تقاضای مشتری تلاش میکنید بایستی بپذیرید هیچ کس قصد ندارد به شما گوش کند مگر اینکه شما مفید بودن محصول را اثبات کنید. همیشه نیازهای مشتریان را به خاطر بسپارید و هدف خود را ارضا آنها قرار دهید.