نرم افزارهای CRM به مانند یک چند ضلعی می باشد که هر راس آن می تواند به تنهایی دلیل مناسبی باشد برای شروع استفاده از این ابزار در کسب و کارتان.
در این مبحث مهم سعی می شود راس های سودآور این چند ضلعی را برای شما به نمایش بگذاریم.
ضمنا یادآوری کنیم که تحقیقات نشان می دهد که CRM تا 300% نرخ تبدیل سرنخ به مشتری را در کسب و کارهای کوچک افزایش می دهد، پس موضوع این است که شما بابت CRM هزینه ای پرداخت نمی کنید، ابزاری به کسب و کار شما اضافه شده و باعث افزایش سود شما می شود، فقط از این سود ایجاد شده بخش را به خود تخصیص می دهد.
مثلا فرض کنید شخصی به شما بگوید من به مجموعه شما می آیم و 20 میلیون سود برای شما ایجاد می کنم از مبلغ 2 میلیون ش را می خواهم، شما قبول می کنید؟ یا نه !
راس اول:
داده های مشتریان بالفعل و بالقوه شما به شکل معنی داری یکجا جمع است
با استفاده از CRM شما همه داده های مشتریان خود و سرنخ های تجاری خود را یکجا دارید، می توانید یک پیامک گروهی یا ایمیل شخصی سازی شده به آن ها ارسال کنید، در هر جای دنیا در هر زمان به داده های هر کدام از مشتریان خود به جزئیات دسترسی پیدا کنید، پلن مناسبی برای یافتن مشتریان خوب و یا بد برنامه ریزی کنید و …
هر کدام از این امکانات کمک می کند که شما بیشتر سود کنید
راس دوم:
با رفتن هر کارمند فروش، تکه ای از شرکت و کسب و کار شما از بین نمی رود
چند کارمند فروش شما در سال تغییر می کند، وقتی یکی از آنها می رود چه اتفاقی می افتد؟ چقدر شما ضرر می کنید، چقدر از سرنخ های تجاری که شما برای به دست آوردن شان هزینه کرده اید بدون پیگیری رها می شوند؟
وقتی که از نرم افزار CRM استفاده می کنید با رفتن کارمند فروش شما، آب از آب تکان نمی خورد
راس سوم:
پیگری ها درست یعنی فروش بیشتر
یکی از مهمتری کارهای این ابزار این است که پیگیری های شما را منظم تر، دقیق تر و سریع تر می کند. فروش از پیگیری دقیق و منظم حاصل می شود
راس چهارم:
مراقب از مشتریان قبلی، یعنی فروش بیشتر
نرم افزارهای CRM ابزارهایی را به شما ارائه می کنند که به شکل منظم شما بتوانید مشتریان قبلی خود رو Touch کرده و از آنها مراقب کنید، مثلا فرض کنید شما 1000 مشتری دارید، به کمک این نرم افزارها می توانید مطمئن شوید که هر مشتری یکبار در ماه توسط کارمندان شما مورد مراقبت قرار می گیرد. این شیوه حس بهتری به آنها برای خرید و معرفی بیشتر می دهد.
راس پنجم:
شناسایی نقاط ضعف و قوت شرکت، یعنی کارایی بیشتر
کدام محصول بیشتر می فروشد؟ کدام شیوه بازاریابی بهتر جواب می دهد؟ کدام شیوه مذاکره مناسب تر است؟ کدام مشتریان بیشتر خرید می کنند؟ کدام مشتریان هزینه زیاد ایجاد می کنند؟ پاسخ به تک تک این جنس از سوال ها به شما کمک می کند که آگاهی بیشتر نسبت به نقاط قوت و ضعف شرکت خود داشته باشید و روز به روز کارایی کسب و کارتان را بیشتر کنید
CRM ها پاسخ این سوالات را به شما می دهند
راس ششم:
به شما می گوید کدام شیوه شما در تبلیغات موثرتر است
یکی از اصلی ترین پارمترها در فروش تشخیص شیوه درست تبلیغات است، نرم افزار CRM با دقت خیلی بالا به شما می گوید که برگشت سرمایه هر کدام از تبلیغات شما چقدر است، این اطلاعات به شما کمک می کند که شیوه ها درست را برای هزینه کرد تبلیغات خود انتخاب کنید
راس هفتم:
کارمندان فروش شما هر روز بهتر می شوند
CRM به شما می گوید که کارایی هر کدام از کارمندان فروش شما چقدر است، این اطلاعات به شما جهت بهبود کارایی پرسنل فروش کمک خواهند کرد. به عنوان مثال شما خواهید دانست که حسین مهدیخانلو با 50 درصد زنگ خورها را به مشتری تبدیل می کند در حالیکه احسین مقدم فقط 20 درصد آنها را، این اطلاع به شما می گوید که آقای مقدم باید شیوه مذاکره و پیگیری خود را بهبود دهد
هر کدام از این 7 راس می تواند چندین برابر هزینه کرد شما در حوزه نرم افزارهای CRM برای شما سودآوری ایجاد کند.
راستی آیا شما هم راس دیگری از این چند ضلعی می شناسید؟!
بامادرمیان بگذارید @HOSSEINmkh