قیف فروش فرایند تبدیل سرنخ های تجاری به مشتریان بالقوه را در یک کسب و کار مشخص می کند.
هر چقدر که خروجی قیف فروش گشادتر شود، یعنی اینکه بخش فروش شما بهتر کار می کند و مشتریان بیشتری را از سرنخ های تجاری تولید می کند.
یک تغییر نگرش
بعضی از صاحبان کسب و کارها احساس می کنند که بابت سرنخ ها یا همان مواد اولیه قیف فروش هزینه ای پرداخت نمی کنند
اما واقعیت اینگونه نیست شما بابت تک تک زنگ های که تلفن تان می خورد، هزینه پرداخت کرده اید و می کنید
برخی از این هزینه ها شامل موارد زیر می باشد:
هزینه شرکت در نمایشگاه
هزینه خطوط تلفن
هزینه وب سایت
هزینه های تبلیغات
هزینه پرسنل و ….
پس دقت کنید :
مواد اولیه ای (سرنخ) که به قیف فروش شما وارد می شود به مانند مواد اولیه تمام کارخانه های دنیا برای شما هزینه بردار است و باید با دقت بیشتری به تبدیل آنها به محصول( مشتری) فکر کنید
یک خبر خوب:
تحقیقات نشان می دهد CRM درصد تبدیل مواد اولیه (سرنخ) به محصول نهایی(مشتری) را در کسب و کار شما تا 3 برابر افزایش می دهد!
یعنی اگر قبلا شرکت شما از 100 زنگ خور 7 مشتری استخراج می کرد، همین شرکت بدون اضافه شدن هزینه ای به خط تولید( به جز سرمایه گذاری ناچیز اولیه روی CRM ) حدود 21 مشتری تولید خواهد نمود…
حالا بفرمایید که CRM چگونه اینکار را انجام می دهد؟!
آنقدر ساده که به ذهن شما احتمالا خطور نکند:
نرم افزار CRM فرایند تبدیل سرنخ به مشتری شما را منظم تر، دقیق تر و سریع تر می کند
با نرم افزار CRM احتمال فراموشی پیگیری سرنخ ها به صفر می رسد
با نرم افزار CRM شما مطمئن می شود که ارتباط کارمندان شما با مشتریان به شیوه درستی انجام می شود
از طریق نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شما دلیل عدم استقبال سرنخ ها از محصولات تان را می دانید و سعی می کنید محصولات تان را بهتر کنید
با این نرم افزار شما منابع تبلیغات خود را بهینه کرده و مواد اولیه (سرنخ ها) بهتری را وارد قیف فروش خود خواهید نمود.