1-گارتنر پیش بینی کرده است که بازاریابی مدیریت ارتباط با مشتریان در سال 2017 ارزشی به میزان 36.4 میلیارد دلار در سطح جهان خواهد داشت.
2- 15 درصد از سازمان ها همه یا بیشتر نرم افزارهای سرویس دهی به مشتریان خود را با نرم افزارهای SaaS جایگزین کرده اند، در حالیکه 24 درصد شرکت ها از SaaS به عنوان سیستم تکمیلی استفاده می کنند.
3- بالای 23.8 درصد از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی گفته اند تا به حال از هیچ نوع CRM ای استفاده نکرده اند.
4- بر اساس مطالعات بین 25 تا 60 درصد از پروژه های CRM در دهه اخیر موفق نشده اند انتظارات را برآورده کنند.
5- از سال 2012 تا به کنون، شرکت ها هنوز از نزدیک به 80 درصد مزایای CRM استفاده نکرده اند. یکپارچه سازی، همکاری منطقه ای، فرمت های مشخص و … همه و همه می تواند ROI را افزایش دهد.
6- بازگشت سرمایه CRM برای هر 1 دلار، چیزی در حدود 5.6 دلار می باشد.
7- به طور کلی استفاده از CRM در سال های اخیر از سال 2012 تا 2013 از 56 درصد به 74 درصد افزایش پیدا کرده است.
8- 91 درصد شرکت هایی که بیش تر از 11 کارمند دارند در مقایسه با 50 درصد شرکت هایی کم تر از 10 کارمند دارند از CRM استفاده می کنند.
9- در سال 2012، 36 درصد مصرف کنندگان از طریق شبکه های اجتماعی با مشتریان در ارتباط بوده اند. این عدد در سال 2011 فقط 19 درصد بود.
10- حدود 52 درصد بازاریابان مشتریان خود را از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام و لینکدین پیدا کرده اند.
11- 37 درصد خریداران B2B در سایت ها سوالات خود را می پرسند و به دنبال جواب های خود هستند.
12- 63 درصد افراد از تلفن های همراه هوشمند برای آنلاین بودن استفاده می کنند.
13- 56.8 درصد کارمندان در محیط از دستگاه های شخصی هوشمند خود استفاده می کنند.
14- نمایندگان فروش گفته اند با استفاده از نسخه موبایل CRM بهروه وریشان 15 درصد افزایش یافته است.
15- 78 درصد از مصرف کنندگان به دلیل تجربه معامله ضعیف از خرید های بعدی منصرف شده اند.
16- شانس فروش به سرنخ های جدید فقط بین 5 تا 20 درصد است، در حالیکه احتمال فروش به مشتریان موجود بین 60 تا 70 درصد است.
17- 73 درصد شرکت ها هیچ فرآیندی برای بازگشت و تولید سرنخ ها ندارند.
18- 30 درصد بازاریابان می گویند، داشتن منابع داده های مختلف و غیر یکسان، دلیل اصلی است که آن ها نمی توانند اطلاعات مفیدی از مشتریان جمع کنند.
این داده ها و آمار ها نشان می دهد که تجربه کاربری با موبایل در طول این سال ها موثر تر و قدرتمند تر از وب ظاهر گشته است و کارمندان فروش و نمایندگان تمایل بیشتری به کار با نسخه موبایل دارند.
تیم_محیی درتلاش است که حاصل بررسی کسب و کارهای مختلف راجهت اثر بخشی برعملکردشما و تیم فروشتان باکمک خودتان حداقل 10 برابر نماید البته اگر شما بخواهید…
حسین مهدیخانلو(مقدم)