ارتباط منظم و مداوم با مشتریان علاوه بر انتقال حس خوب به آنها و ایجاد یک رابطه با کیفیت با مشتریان می تواند در فروش شما هم معجزه کند.
فرض کنید شخصی از شما محصولی را خریده است و شما دو ماه یک بار به صورت منظم با شیوه ای( ایمیل، پیامک، تماس تلفنی) با او ارتباط می گیرید.
اگر آن مشتری از خدمات شما راضی باشد این ارتباط می تواند منجر به 2 اتفاق مهم گردد:
اگر آن شخص دوباره به محصول شما نیاز داشته باشد، سراغ کس دیگر نرود
اگر دوستان اون نیاز به خدمات و محصولات شما داشته باشند، شما اولین کسی هستید که در خاطر او خواهید ماند.
در این ارتباط ها چه چیزهایی را می توانید به مشتریان خود بگویید:
جویایی حال آنها شده و سوال کنید آیا از محصولی که از شما خریده اند راضی هستند؟
به آنها مقالات آموزشی و تکنیک های استفاده از محصول یا خدمات تان را ارسال کنید
به آنها هدیه های ارزان البته خلاقانه بدهید و آنها را سورپرایز کنید
از آنها ایده بگیرید! زنگ بزنید و از آنها سوال کنید که آیا ایده ای برای بهبود خدمات یا محصول شما دارند؟
در صورتیکه که کسی را معرفی کردند تماس بگیرید و از آنها تشکر کنید و اگر توانستید یک هدیه کوچک برای آنها بفرستید
در روز تولدشان، تولدشان را تبریک بگویید، بهتر است این کار را با رسانه های از قبیل پیامک یا ایمیل انجام دهید.
و ….
✍🏻حالا چگونه این فرایند را اجرا کنیم؟
اگر شما زیر ده یا پانزده مشتری داشته باشید، می توانید با یک سررسید ساده این کار را انجام دهید، مثلا برای هر مشتری از یک روز مشخص دو ماه دو ماه روی سررسید نشانه گذاری کنید و در موعد های مشخص به آنها زنگ زده و توضیحات ش را سررسید خود بنویسید.
اما اگر تعداد مشتریان شما بیش از این تعداد باشد، شما نیاز به یک سیستم نرم افزار برای این کار دارد.نرم افزار CRM دیدار به سادگی این کار را انجام می دهد، واقعا به سادگی آب خوردن!
فقط کافی است وارد پرونده یک مشتری شده و دوره پیگیری را برای آن مشتری مشخص کنید، هر زمان که زمان ارتباط با آن مشتری فرابرسد دیدار آن مشتری را در میزکار در بخش پیگیری های دوره ای قرار می دهد و وقتی شما با ایشان ارتباط گرفتین، آن مشتری را از میزکار حذف می کند تا دوره بعدی تماس با مشتری فرابرسد!
با این ابزار شما می توانید ارتباط مداوم خود را با هزاران مشتری به صورت مستمر و مداوم داشته باشید!
WwW.MOHIE.IR
حسین مهدیخانلو( مقدم)