اگربادقت به این 2 آمار توجه کنید؛ شما هم احتمالا مثل من قطعا شوک زده خواهید شد:
44 درصد از کارمندان فروش بعد از اولین پیگیری سرنخ را رها می کنند
80 درصد فروش حداقل نیاز به 5 پیگیری دارد!
به عبارت دیگر 44 درصد کارمندان فروش یک پنجم تلاش لازم که منجر به فروش می شود را انجام می دهند!
خوب به این 40 آمار زیر توجه کنید، هیجان انگیز هستند!
1. 44 درصد از کارمندان فروش بعد از اولین پیگیری سرنخ را رها می کنند
2. به طور متوسط هر کارمند فروش برای تماس با سرنخ 2 بار بیشتر تلاش نمی کند
3. 80 درصد فروش حداقل نیاز به 5 پیگیری دارد!
4. 35 تا 50 درصد فروش ها نسیب شرکتی می شود که اولین تماس با او گرفته شده است
5. اگر شما یک سرنخی که از طریق وب سایت به شما وصل شده است را در 5 دقیقه پیگیری کنید احتمال خرید آن تا 9 برابر افزایش پیدا می کند
6. 63 درصد افرادی که از شرکت شما اطلاعات می گیرند حداقل تا 3 ماه آینده از شما خرید نخواهند کرد، حتی 20 درصد آنها ممکن است خریدشان یک سال طول بکشد
7. سرنخ های پرورش یافته ( مثلا با ارسال ایمیل های محتوایی یا برگزارس جلسه) احتمال خریدشان از سایر سرنخ ها 20 درصد بیشتر است
8. سرنخ های پرورش یافته ( مثلا با ارسال ایمیل های محتوایی یا برگزارس جلسه) مبلغ خریدشان 47 درصد بیشت از سایر سرنخ ها است
9. شرکت هایی که مدیریت فرصت ها در آن مکانیزه می شود در 6 تا 9 ماه درآمد آنها تا 10 درصد افزایش پیدا می کند
10. شرکت هایی که از فرایندهای اتوماتیک ( مثل پاسخ های خودکار) برای پرورش سرنخ ها استفاده می کنند، سرنخ های با کیفیت آنها تا 451 درصد رشد می کند
11. 65 درصد کسب وکارها اصلا مفهوم پرورش سرنخ را نمی دانند!
12. بعد از یک جلسه معرفی 63 درصد افراد شرکت کنند در جلسه داستان های گفته شده را به خاطر می سپرند اما فقط 5 درصد آنها آمارها گفته شده را در خاطر خواهند داشت
13. تصاویر 60.000 بار از متون سریع تر پردازش می شوند ( پس در مستندات خود از تصاویر به جای متون استفاده کنید)
14. 70 درصد آدم تصمیم خرید را برای حل یک مشکل می گیرند فقط 30 درصد آنها برای کسب ارزش جدید تصمیم خرید می گیرند
15. بهترین زمان برای ارسال ایمیل در طول روز ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر است
16. یکشنبه بیشتر میزان باز شدن ایمیل ها را خواهند داشت
17. ایمیل های مرتبط 18 برابر بیشتر از ایمیل های بالک درآمد ایجاد می کنند
18. هر نفر در روز بیش از 100 ایمیل دریافت می کند، فقط 23 درصد آنها را باز می کند و فقط روی 2 درصد آنها کلیک می کند، پس سعی کنید جذاب تر باشید
19. 40 درصد ایمیل از طریق تلفن همراه باز می شوند
20. فقط 2 درصد از تماس های تلفنی ( با هدف بازاریابی) منجر به جلسه می شود
21. در سال 2007 به طور متوسط 3.68 تماس سرد منجر به دسترسی به سرنخ می شد اما اکنون این عدد به 8 رسیده است!
22. ایمیل مارکتیگ 2 برابر بیشتر از تماس های تلفنی برای بازاریابی به شما جواب می دهد
23. بهترین زمان ها در طول روز برای تماس های تلفنی بازاریابی ساعت های 4 تا 5 بعد از ظهر و 8 تا 10 صبح می باشد وبدترین زمان بین ساعت 11 تا 2 بعد از ظهر می باشد
24. افزایش 5 درصدی تکرار خرید مشتری سود شما 25 تا 95 درصد افزایش می دهد
25. 91 درصد از مشتریان می گویند که از طرف چه کسی معرفی شده اند در حالیکه فقط 11 درصد از کارمندان فروش می پرسند که چه کسی آنها را معرفی کرده است
26. در هر سال شما 14 درصد از مشتریان خود را از دست می دهید
27. مشتریان معرفی شده با احتمال 4 برابر بیشتر خرید می کنند
28. 65 درصد مشتریان از طریق معرفی به سراغ شما می آیند
29. مشتریان معرفی شده 13.2 درصد بیشتر از سایر مشتریان از شما خرید می کنند
30. 76 درصد از بازاریابان محتوا اینکه محتوای آنها باید به فروش کمک کند را فراموش می کنند
31. شرکتی که یک وب سایت با 400 تا 1000 صفحه دارد 6 برابر بیشتر از شرکتی که یک وب سایت با 50 تا 100 صفحه دارد تولید سرنخ می کند
32. 86 درصد خریداران B2B محتوای مرتبط را از طریق موبایل می بینند.
33. در سال 2020 حدود 85 درصد مشتریان بدون دخالت نیروی انسانی خرید خواهند کرد
34. وقتی هماهنگی بین تیم های فروش و مارکتینگ وجود داشته باشد شما با احتمال 67 درصد بیشتر فروش های موفق خواهید داشت
35. فقط 44 درصد شرکت از سیستم ارزش گذاری سرنخ های برای پیگیری فروش استفاده می کنند
36. برگشت سرمایه ایمیل مارکتیگ 40 برابر می باشد و این بیشترین برگشت سرمایه در بین ابزارهای آنلاین مارکتینگ است
37. استفاده از CRM احتمال تبدیل سرنخ به مشتری را تا 300 درصد افزایش می دهد
38. 90 درصد شرکت ها برای دریافت ایمیل مشتریان در هنگام ورود به وب سایت آنها برنامه ای ندارند
39. اغلب شرکت ها برآورد درستی روی اثرگذاری منابع مختلف تبلیغاتی خود ندارند
40. اگر محصول شما توسط مشتریان شما به دیگران توصیه شود، فروش شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.
40+1. هیچگاه از اعتمادمشتری سوء استفاده نکرده و از تبلیغات دهان به دهان غافل نشوید لطفا… حسین مهدیخانلو
)WWW.MOHIE.IR(