بازاریابی اینترنتی باابزارهای رایگان

پیشنهادمی کنم اگرهمکنون شما مدیر یامالک یک سایت هستید،حتماحتماً از این ۵ ابزار استفاده کنید تا بازده بازاریابی اینترنتی خود را افزایش دهید:

۱٫ Alexa Toolbar

سایت alexa.com سایت بسیار معروفی است که تمام سایت‌های دنیا را بر حسب ترافیک و تعداد بازدید رتبه‌بندی می‌کند.

هرچه رتبه شما در سایت آلکسا عدد کوچکتری باشد، موفقیت بیشتر شما را نشان می‌دهد. اگر رتبه آلکسای شما ۱۰۰۰ باشد یعنی ۹۹۹ سایت وجود دارند که ترافیک و بازدیدی بیشتر از سایت شما دارند.
تولبار آلکسا یکی از ابزارهای ضروری یک بازاریاب اینترنتی است.

این افزونه بر کروم، فایرفاکس یا اینترنت اکسپلورر نصب می‌شود و در نوار بالای مرورگر دکمه‌ای را اضافه می‌کند که با کلیک بر دکمه می‌توان بلافاصله رتبه سایت در حال بازدید و مشخصات مهم دیگر آن سایت را دید. برای نصب ابزار آلکسا کافی است در گوگل عبارتAlexa toolbar را جستجو کنید و آن را بر مرورگر خود نصب کنید.

۲٫ GTMetrix.com

سرعت یک سایت عامل بسیار مهمی در موفقیت سایت محصوب می‌شود.

سایت آمازون گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد هرگاه سرعت باز شدن سایتش ۱۰۰ میلی‌ثانیه (یک‌دهم ثانیه) کاهش می‌یابد، فروش سایت ۱ درصد افت می‌کند.

اگر سایت شما دارای فروشگاه آنلاین است، سرعت اهمیتی کلیدی در فروش شما دارد.
این سایت معروفترین منبع وب‌مسترها و صاحبان سایت برای بررسی سرعت سایتشان است.

شما با مراجعه به gtmetrix.com و وارد کردن آدرس سایت خود می‌توانید امتیاز سرعت سایت خود را در کمتر از یک دقیقه ببینید و گزارش کامل و رایگانی دریافت کنید که شامل توصیه‌های لازم برای افزایش سرعت سایت شما است.
سریع‌ترین سایت امتیاز ۱۰۰ را به خود اختصاص می‌دهد و هرچه امتیاز کمتری بگیرید سرعت سایت شما کم است و با مشکلاتی مواجه است.

این سایت همچنین میانگین سرعت سایت‌ها را نشان می‌دهد و به راحتی می‌توانید ببنید سرعت سایت شما نسبت به میانگین چگونه است. شاید یکی از عادت‌های خوب بازاریاب اینترنتی کنترل هفتگی سرعت سایت به کمک این ابزار قدرتمند باشد.

۳٫ keywordtool.io

این سایت به شما کمک می‌کند تا ببینید کدام کلیدواژه‌ها در جتسجو طرفدار بیشتری دارد یا محبوب‌تر است.

کافی است یک کلمه کلیدی وارد کنید تا این سایت تمام عبارت‌های مرتبطی را معرفی کند که توسط جستجوکنندگان زیاد استفاده می‌شود.
این سایت علاوه بر نمایش کلمات پرطرفدار در جستجوی گوگل، همان کلمه را در موتورهای جستجوی دیگر و همچنین یوتیوب تحلیل می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بدانید کدام موضوعات در حوزه فعالیت شما پرطرفدارتر است.
این ابزار کمک بسیار ارزشمندی برای بهینه‌سازی سایت شما محسوب می‌شود.

همچنین نشان می‌دهد بر کدام موضوعات کار کنید و چه مطالبی منتشر کنید تا با استقبال بیشتری مواجه شود. البته امکانات حرفه‌ای این سایت پولی است، ولی با همان اطلاعات رایگان هم می‌توانید بینش بسیار ارزشمندی کسب کنید.

۴٫ woorank.com

اگر می‌خواهید سایت شما در کلمات کلیدی مهم در اولین نتایج جستجوی گوگل قرار گیرد، این سایت بهترین مشاور شما در این زمینه است.

این ابزار قدرتمند سایت شما را در چند ثانیه تحلیل می‌کند و گزارشی مفصل از وضعیت سایت شما ارائه می‌دهد تا بدانید از لحاظ موتورهای جستجویی مانند گوگل در چه شرایطی هستید و چه کارهایی باید انجام دهید تا در اولین نتایج قرار گیرید.

گزارش رایگان این سایت معادل گزارش چند میلیون تومانی بسیاری از شرکت‌هایی است که در زمینه تحلیل سئوی سایت فعالیت می‌کنند.

دقت کنید که این ابزار فوق‌العاده را از دست ندهید.

۵٫ trends.google.com

فرض کنید کارتان فروش دوچرخه است. آیا برایتان جالب نیست بدانید جستجوی واژه «دوچرخه» در اینترنت رو به رشد است یا رو به افت؟

آیا می‌دانید از کدام‌های شهرهای ایران بیشترین جستجوی واژه «دوچرخه» انجام می‌شود؟

این ابزار گوگل به تمام صاحبان کسب‌و‌کار و به خصوص بازاریابان اینترنتی کمک بسیار زیادی می‌کند.

به کمک این ابزار حتی می‌توانید ببینید در کدام ماه‌ها یا فصل‌های سال جستجوی یک کلمه خاص بیشتر می‌شود.
با این ابزار گوگل همچنین می‌توانید دو کلمه را از نظر حجم جستجو باهم مقایسه کنید و ببینید کدام بیشتر جستجو می‌شود و نمودار آن را در یک بازه زمانی ببینید.

فرض کنید کارتان فروش دوچرخه و تردمیل است. با یک جستجوی ساده می‌توانید ببینید کدام در اینترنت پرطرفدارتر است.

‏بدانید اگر شما به‌عنوان یک کارآفرین در ابتدای راه خود هستید، این احتمال وجود دارد که با مشکل برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان احتمالی در زمان مناسب روبه‌رو شوید که محدود بودن بودجه و پیچیدگی‌های عملی کردن ایده‌ی تجاری بر سختی آن می‌افزایند. در این مطلب با ۱۰ ابزار برای کمک به حل این مشکل آشنا می‌شویم.

۱٫ وبسایت Chattypeople

در سال‌های اخیر چت بات‌ها در بازاریابی فعال ظاهر شده‌اند. با وجود این‌که هنوز بسیاری بر این باورند که چت‌بات تنها یک ابزار ارتباط با مشتری است، بسیاری می‌گویند یکی از ضروریات استراتژی بازاریابی است.

تکنولوژی چت‌بات در دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و به بازاریاب‌ها اجازه می‌دهد بدون داشتن دانش کد نویسی، بات‌های خود را به وجود آورند. Chattypeople یک ابزار تعاملی برای کسانی است که می‌خواهند یک پیام‌رسان چت‌بات داشته باشند.

این پلتفرم به کارآفرین‌ها امکان ساخت یک بات می‌دهد که نه‌تنها با فیسبوک به‌خوبی کار می‌کند، بلکه می‌تواند تبلیغات را برحسب تقاضا به مشتری‌ها برساند. با چت‌بات می‌توانید:
– از پیام‌رسان فیسبوک استفاده کنید و برای پیشرفت فروش به مشتریان پیام‌هایی برسانید
– می‌توانید مستقیم از طریق فیسبوک سفارش بگیرید (شاید چندان در ایران کارآمد نباشد)
– اطلاعات مربوط به مشتریان را جمع‌آوری کنید تا در زمان مناسب آن‌ها را در مورد محصولات مورد علاقه‌شان به‌روزرسانی کنید

۲٫ وبسایت MailChimp

بازاریابی ایمیلی این روزها یک مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی کسب و کار است.

با یک ابزار بازاریابی ایمیلی مانند MailChimp می‌توانید مخاطبان خود را از طور مؤثرتر و با سطح کنترل بیشتری از قیف فروش گذر دهید. MailChimp به شما امکان می‌دهد:
– استراتژی بازاریابی خودتان را با اتصال مستقیم کمپین‌های ایمیلی به وب‌سایتتان، بسازید
– از اطلاعات فروش برای ارسال ایمیل‌های شخصی‌شده برای رشد بهتر کسب و کارتان بهره بگیرید
– با فیسبوک یکپارچه شوید تا ثبت‌نام کنندگان جدید پیدا کنید و با کاربران فعلی ارتباط مجدد برقرار کنید
– سطحی از اتوماسیون به وجود آورید
– از گزارش‌های MailChimp بازخورد جمع‌آوری کنید

۳٫ وبسایت PromoRepublic

وبسایت PromoRepublic یک ابزار ساخت محتوای شبکه‌های اجتماعی و انتشار است که به‌صورت «رایگان برای امتحان» عرضه شده است.

این سرویس برای کاربران بیش از ۱۰۰ هزار ایده و قالب‌ تصویری عالی برای فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین فراهم می‌کند.

همه قالب‌های شبکه‌های اجتماعی توسط یک تیم حرفه‌ای از طراحان و کپی‌رایتر‌ها ساخته و آماده می‌شوند و کاربران می‌توانند آن‌ها را با کمک ویرایشگر‌های گرافیکی پیش‌ساخته شخصی‌سازی کنند. با PromoRepublic می‌توانید این امکانات را به دست آورید:
– کتابخانه‌ای با ۱۰۰ هزار قالب‌ و محتوای تصویری
– تقویمی برای ایده‌های پستی هر روز تعطیل، مناسبت‌های تاریخی، موضوعات داغ و حوادث
– ویرایشگرهای گرافیکی برای شخصی‌سازی قالب‌ها و خلق پست‌های تازه از ابتدا و با توجه به نیاز شخصی
– انتشار خودکار و زمان‌بندی شدی محتوا و مطالب در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین

۴٫ وبسایت Hotjar

وبسایت Hotjar یک ابزار قدرتمند است که برای تحلیل عملکرد وب‌سایت به کار می‌رود.

هر آنچه لازم است درباره بازدیدکننده‌ها و زمانی که در وب‌سایت سپری می‌کنند بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

این ابزار در ابتدا از طریق نقشه‌ی گرمایی کار می‌کند که به شما یک دید کلی درباره کلیک‌هایی که روی هر قسمت و هر صفحه از وب‌سایت می‌شود، به دست می‌دهد. برخی از ویژگی‌های Hotjar شامل موارد زیر است:
– ضبط حرکت مکان‌نما و جایگیری آن در صفحات مختلف
– ابزاری که به شما می‌گوید بیشتر کاربران در کدام صفحه، وب‌سایت را ترک کردند
– یک ابزار جمع‌آوری بازخوردها و نظرسنجی‌ها

۵٫ وبسایت Buffer

شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین اجزای هر استراتژی بازاریابی است.

گفته می‌شود مدیریت شبکه‌های اجتماعی یک کار تمام‌وقت است و اگر شما کسب و کار خودتان را دارید، احتمالا فرصت کمی برای صرف کردن در حساب‌های توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، پینترست و هر پلتفرم دیگری که وجود دارد، خواهید داشت. Buffer یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که به شما کمک می‌کند در وقت صرفه‌جویی کنید و انتشار مطالب در هر یک از شبکه‌های اجتماعی را از پیش برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کنید.

این ابزار به‌طور خودکار محتوای آماده‌شده را بر اساس زمانی که انتخاب کرده‌اید، منتشر می‌کند و به شما امکان می‌دهد که عملکرد آن‌ها را در صفحه وب‌سایت یا اپلیکیشن بافر بررسی کنید.

۶٫ وبسایت Canva

شاید شما محتوای بسیار جذابی تولید کنید؛ اما اگر به‌خوبی دیده نشود نمی‌توانید مخاطبی جذب کنید.

متأسفانه استخدام یک طراح گرافیک برای انجام تمام کارهای طراحی گران تمام می‌شود؛ اما با ابزاری مانند Canva می‌توانید در پول و زمان صرفه‌جویی کنید. Canva می‌توانید هر طراحی گرافیکی و تصویری را برای شما امکان‌پذیر کند: از تصویرسازی و بنرها تا اینفوگرافیک.

با Canva به موارد زیر دسترسی دارید:
– کتابخانه‌ای از فونت‌ها
– مجموعه‌ای گسترده از تصویرسازی‌ها، عکس‌ها و قالب‌ها
– یک سیستم کشیدن و رها کردن که امکان استفاده سریع و آسان از این ابزار را فراهم می‌کند

۷٫ وبسایت Yoast

وبسایت Yoast ابزاری برای بهینه‌سازی هر موضوعی در وب‌سایت شما است. Yoast این امکانات را به شما می‌دهد:
– به صفحه شما یک رتبه سئو می‌دهد
– برای نوشتن توضیحات متا به شما کمک می‌کند
– به شما سیستم چراغ ترافیک (راهنما) می‌دهد تا بدانید چه چیزهایی را از قلم انداخته یا فراموش کرده‌اید
– به شما امتیاز خوانایی می‌دهد تا بتوانید رتبه سئوی خود را بهبود بخشید

۸٫ وبسایت Hello Bar

وبسایت Hello Bar یک ابزار ساده است که به شما کمک می‌کند بازدیدکنندگان را به مشتریان تبدیل کنید و این کار را به‌سادگی و به کمک بنرهایی که حاوی مهم‌ترین محتوا، محصول، خدمات یا پیام‌های شما برای مشتریان است انجام می‌دهد. همه کاری که لازم است شما انجام دهید این است که هدفتان را مشخص کنید. می‌توانید انتخاب‌های زیر را داشته باشید:
– یک پیشنهاد یا فروش خاص را ترویج و ترقی دهید
– بازدیدکنندگان وب‌سایت را تشویق کنید تا با شرکت شما تماس بگیرند
– لیست ایمیلی خود را گسترش دهید
– ارتباطات شبکه‌های اجتماعی خود را گسترده‌تر کنید
– یک هدف شخصی‌سازی شده به‌خصوص برای کسب و کار خود داشته باشید

۹٫ وبسایت Sumo Me

همه هدف SumoMe به دست آوردن مخاطبان بیشتر برای کسب و کار شما است. با این برنامه می‌توانید:
– مشتری‌های بیشتری در لیست ایمیلی خود داشته باشید
– دکمه‌های اشتراک‌گذاری مؤثرتری خلق کنید
– ترافیک وب‌سایت خود را به کمک نقشه گرمایی دنبال کنید
– همچنین به ابزارهای اشتراک‌گذاری عکس و پلتفرم Welcome Mat که امکان ایجاد دکمه‌های هدفمند به شما می‌دهد، دسترسی خواهید داشت

۱۰٫ وبسایت Majestic

وبسایت Majestic بزرگ‌ترین مرجع شاخص بک‌لینک با اطلاعات عمیق درباره آن‌ است که به‌طور تجاری در دسترس قرار دارد.

با وجود این‌که داشتن بک‌لینک مهم‌ترین کاربرد آن است، Majestic می‌تواند امکانات دیگری نیز برایتان فراهم کند، از جمله:
– تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها
– ابزارهای مقایسه دامنه و بک‌لینک‌های مختلف
– موتور جستجو با فاکتورهای رتبه‌بندی
– گزینه‌های بک‌لینک‌ها و لینک‌های چندگانه

WWW.MOHIE.IR

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*