یکشنبه, شهریور ۲۴, ۱۳۹۸
٢٠ قانون نوشتن تبليغات موثر

٢٠ قانون نوشتن تبليغات موثر

با توجه به اينكه مهمترين بخش هر كسب و كار و عرضه محصول يا خدمات، بخش تبليغات مثمر و جذاب است كه منجر به ديده شدن شما و خدمتتان مي گردد. در اين مطلب كه خدمتتان عرضه مي گردد قصد يادآوري براى شما كه خودتان علمش را داريد و دوستانى كه احيانا اطلاعات كمى در اين رابطه دارند داريم كه به اختصار برايتان در ٢٠ تيتر مهم توضيح داده خواهد شده (حسين مهديخانلو).

حاشیه نروید:
به‌طور مستقیم به ویژگی‌های خود اشاره کنید.
هر کلمه غیرضروری را حذف کنید.
هر چقدر تعداد واژه‌هایتان بیشتر باشد، خوانندگان کمتری آن را خواهند خواند.

برای تاثیر هر چه بیشتر تبلیغات، اصل پیام را در بدو امر اعلام کنید:
پاراگراف اول را هرچه قوی‌تر و موثرتر بسازید. امتیازاتی را پیشنهاد کنید.
پس از نوشتن نخستین پاراگراف، به توصیف مزایای اصلی محصولتان بپردازید.
به خواننده آنچه را که باید در مورد محصولتان بداند، توضیح دهید و آن را پیوسته تکرار کنید.

صریح باشید:
اگر شما از زبان ساده استفاده نکنید، افراد عادی قادر به درک آن نخواهند بود.
یک پیام ساده و صریح به شما فرصت می‌دهد که با مخاطبان بالقوه خود به‌گونه‌ای مستقیم حرف بزنید.

با مخاطب خود مستقیم صحبت کنید:
برخی نویسندگان تبلیغات بر این تصور هستند که با توده بی‌جان در ارتباطند.
این روش خوبی نیست خواننده را در ذهن خود به‌خاطر آورید.
با مخاطب خود حرف بزنید و به او گوش دهید.
با مخاطبان خود درست همانند مردمی که هر روز با آنها روبه‌رو می‌شوید، رفتار کنید.

از زمان حال استفاده کنید:
زمان حال به شما اجازه می‌دهد که نظر خود را در نوشته‌تان ابراز کرده و بگویید که اکنون چه چیزی اتفاق می‌افتد و شما چه باید بکنید.
همچنین می‌تواند در بیان رویدادی که در آینده رخ خواهد داد و شما اطمینان کامل به حضور این رویداد دارید، استفاده شود.

از منطق و احساس استفاده کنید:
آگهی شما نه‌تنها خواننده را در مورد یک امتیاز خاص مطلع می‌سازد، بلکه می‌تواند دارای یک امتیاز عاطفی نیز باشد.
نوشته‌های تبلیغاتی منطقی نیز می‌توانند بسیار موثر واقع شوند.
البته مشاهداتی نیز در خصوص تمایل کمتر خوانندگان عادی به خوانندن پیام‌های منطقی وجود دارد.

پاراگراف خود را کوتاه و جذاب بسازید:
یک موسسه آمارگیری مطرح در این مورد نظر قطعی خود را اعلام کرده است: «هر چقدر پاراگراف‌هایتان طولانی‌تر باشند، افراد کمتری آن را خواهند خواند».

از کلمات کوتاه و متداول استفاده کنید:
پژوهش‌ها نشان داده‌اند که کلمات کوتاه بر واژه‌های بلند برتری دارند. به همین ترتیب کلمات متداول بسیار موثرتر از واژه‌های مبهم‌اند.
کلمات کوتاه و متداول به خوبی و به سرعت فهمیده می‌شوند و بهتر در ذهن باقی می‌مانند.

مثبت باشید:
اگر شما ناچارید که از یک جمله منفی استفاده کنید، با خط کشیدن در زیر فعل منفی یا استفاده از حروف چاپی درشت‌تر، توجه خواننده را به آن جلب کنید.

توجه به ساختار فاعل، فعل و مفعول:
اگر به راستی می‌خواهید پیامتان فهمیده شود – و بنابراین بهتر به خاطر سپرده شود – کلمات کلیدی را برای آخر جمله نگه دارید. افراد معمولا کلمه‌های شروع یک جمله را کمتر از آنهایی که در آخر جمله می‌آیند، فراموش می‌کنند.

رابطه علت و معلول را مورد ملاحظه قرار دهید:
معمولا یک جمله کامل زمانی خوب به خاطر سپرده می‌شود که با عبارت‌هایی همچون: به این دلیل، در نتیجه، کاملا روشن است که، زیرا، در هر صورت، شروع می‌شود.

از ستاره یا سه نقطه به اندازه استفاده کنید:
استفاده افراطی از این علائم، معمولا جریان فکری را مسدود ساخته و برای خواننده خسته‌کننده است.

از کاربرد افراطی علامت تعجب اجتناب کنید:
علامت تعجب معمولا برای نویسندگانی که شیوه نگارششان فاقد احساس است، یک پناهگاه محسوب می‌شود.

نام محصولتان را تکرار کنید:
تکرار نام محصول در آگهی، تا آنجا که مقدور باشد، بسیار موثر است.

از بیان بدیهیات اجتناب کنید:
از بیان عبارت‌های کلیشه‌ای همچون «بهترین»، «شماره یک»، «مطلوب همگان»، «ارزان‌ترین»، «موثرترین »، «مورد اعتمادترین»، «محکم‌ترین»، «غیرقابل‌رقابت‌ترین» و «منحصربه‌فرد» اجتناب کنید. مصرف‌کنندگان دیگر مثل گذشته ساده لوح نیستند. آنان می‌‌دانند چه می‌خواهند و می‌دانند در کجا معامله خوبی داشته باشند.
آنان دیگر با جمله‌های سنتی و قدیمی اغفال نمیشوند.

خودتان را اصلا وارد تبلیغاتتان نکنید:
از عبارت‌هایی مانند «محصول مرا بخرید» و «از تقلید بر حذر باشید» اجتناب کنید، مصرف‌کننده احتمالا با این‌گونه توصیه‌ها موافق باشد، اما اگر احساس کند که به پول او علاقه‌مندند و نه منافعش از شما سلب اعتماد می‌کند.

صمیمی باشد:
افرادی که گرم و صمیمی هستند، قدرت بیشتری در نگارش تبلیغات موفق دارند.

در هر ۲۵ سطر، از یک زیر عنوان استفاده کنید:
زیر عنوان موثر، خواننده را علاقه‌مند نگه می‌دارد و به او فرصت می‌دهد که عصاره پیامتان را دریافت کند، بدون آنکه آگهی را از اول تا آخر بخواند.

نتیجه را اعلام کنید:
پیامی که دارای نتیجه‌گیری روشن باشد، دوبرابر آنهایی که فاقد نتیجه‌گیری‌اند، موثر واقع می‌شود.

WWW.MOHIE.IR

ارادتمندتان؛ حسين مهديخانلو

درباره‌ حسین مهدیخانلو

حسین مهدیخانلو / معروف به دکترمحیی / روانشناس و رواندرمانگر / مشاور فردی و خانوادگی / روانشناس و مشاورخانواده / مشاور برخی از مدیران و مسئولین / مشاور و تسهیلگر روابط فردی واجتماعی / مدرس اصول وفنون مذاکره / مدرس ومشاور ارتباطات حضوری و تلفنی مدیران روابط عمومی / مدرس اصول و روشهای زندگی شاد وخانواده موفق باآموزه های دینی وتعالیم الهی/ مبدع و مدرس تکنیک اکسیرموفقیت در زندگی شاد و کسب وکار موفق / مشاور برندسازی، ارتقاع برند و طراحی لوگو / مشاور کسب وکارهای نوین / مدرس کسب وکارهای آفلاین و آنلاین / مشاورمدیران ارشدصنایع وسازمانهای خصوصی و دولتی / مشاورمدیران شهرکهای صنعتی وصنایع / عضو انجمن نانو / عضو انجمن مخترعین / عضو انجمن نخبگان کشور / کارشناس ارشدمهندسی معماری / دانش آموخته دکترای مدیریت کسب وکار / نویسنده کتاب سرنوشت را میتوان از سرنوشت / مدیرسایت سرماس WWW.MOHIE.IR / طراح پروژه های معماری خاص_میادین والمانها شهری (DBA)/ عضونظام ... / مشاور مدیران ومسؤلین کشوری ولشکری ازسال 76 تاکنون/ جوانترین مدیر برگزیده ی شهری در ۲۰ سالگی / دکترحسین مهدیخانلو

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*